کجایی سبزترین رزمنده دنیا؟

استاد شهیدم؛ جانباز شهید، عارف عظیم، دکتر محمود رفیعی، بازخواهی گشت در صبح ظهور میدانم. تا طلوع موعود... کجایی سبزترین رزمنده دنیا؟

کجایی سبزترین رزمنده دنیا؟

استاد شهیدم؛ جانباز شهید، عارف عظیم، دکتر محمود رفیعی، بازخواهی گشت در صبح ظهور میدانم. تا طلوع موعود... کجایی سبزترین رزمنده دنیا؟

روزه خواریهای ماه مغفرت

 

ماه مغفرت تمام شد.............     

 

التماس کردم به امام زمان که آقا توروخدا اگه برام مرگ نوشتی خط بزن. بعد نماز صبح خوابم برد...یه دفعه نزدیک طلوع پریدم از خواب و التماس کردم که آقا اگر نوشتی برام امسال، مرگ، خط بزن آقا تو این لحظات آخر شب قدر ... من هنوز بی توشه ام.... هنوز نمازقضا دارم ...هنوز آماده نیستم .... آخه پرونده مرگ و زندگی دست امام زمانه .... 

 

اما آقا امسال چقدر دلم میخواست زود تموم بشه این ماه ... چرا ؟ انقدر که حرمت شکنی دیدم تو انظار و کوچه خیابون..انقدر که روزه خواری دیدم....  

 

...به این بگو ماه رمضونه... به اون بگو ماه رمضونه... چقدر عادی بود روزه خواری ... آقا این جماعت انقدر جاهلند که فکر میکردن بهشون میگی چرا روزه نگرفتی!     

 

آقاجان! غریب جمهوری اسلامی منم... من بسیجی...    

 

 رفته بودم خرید بازار کویتیهای رضا(15 خرداد) این فروشنده ها علنی روزه خواری میکردن...رفتم به حراست گفتم این چه وضعیه؟ وظیفه شما چیه؟  چرا انقدر روزه خواری علنی ؟ حدس بزنید چی گفتن بهم؟ 

اول خانم حراستی گفت به خودشون مربوطه! گفتم خدایا این هنوز فرق روزه نگرفتن رو با روزه خواری رو نمیدونه اونوقت شده حراستی! بعدشم گفت: من خودم رعایت میکنم و کاری به کار کسی ندارم! گفتم خیلی عالیه دقیقا خلاف هدف عاشورای امام حسین ع.....گفتم رئیسو میخوام ببینم...حاج آقا رئیس اومد و در پاسخ من گفت : خانم اونا عذرشرعی دارن !!!! واعجبا !!!! انگار من داشتم احکام میپرسیدم!!!  میگم آقا من کاری به علت روزه نگرفتن ندارم دارم میگم فروشنده های اینجا علنی روزه خواری میکنن.... بعد گفت نه نه نه خیلی کمه!!!! اون یکی گفت خانم ! درو بسته داره میخوره چیکار داری سرتو میکنی تو مغازه!!! و هزارتا حرف بی معنی اینطوری!! گفتم خدایا یا من از مریخ اومدم یا اینا... خلاصه که این حراستیها نیاز به یه سری کلاس توجیهی تفهیم احکام داشتن تا فرق روزه نگرفتن و حکم روزه خواری رو متوجه بشن... راستی اینا با چه معیاری میشن حراستی؟!  آقاجان من غریب این جامعه ام..... من بسیجی!!! 

  

همسنگر بسیجی در نهی از منکر روزه خواریها جوابهای جالبی میشنید : به توچه ! مگه ارث باباتو میخورم! خب که چی که ماه رمضونه! خوب کاری میکنم! ببخشید! معذرت میخوام ! بله! چشم! باشه! درسته! شما راست میگی! تقبل الله !   

 

داره آب میخوره وسط چهارراه ولیعصر؛ میگم آقا مثل اینکه ماه رمضونه ها ... میگه تقبل الله ...  

 

هرلحظه یادم میفتاد : کجایند مردان بی ادعا! کجایی حاج احمد متوسلیان که اگر بودید به خدا نمی ذاشتید یه کدوم از این منکرها اتفاق بیفته ... 

 

میگم خدایا این همون شهر 30 هزار شهید داده است که انقدر منکر تو خیابوناش هست ...؟!  

  

 

  

  

لطفا جهت نظر دادن به قسمت بالای پست مراجعه کنید      





  

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات 21 + ارسال نظر
مرصاد یکشنبه 6 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 01:41 ب.ظ http://sadeghsobh.blogfa.com

یا حق!
علیکم السلام.علی یارتون...
بله تموم شد اما آقام....
یا علی ع

نقطه ی رهایی یکشنبه 6 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 02:38 ب.ظ http://noghteyerahayi.blogfa.com

سلام
نمی دونستم... من این عکس روخیلی وقته دارم امانمی دونستم این شهیدا کیاهستن ...و چون دیدم به موضوع مطلبم میان گذاشتمشون...
ممنون از اطلاعاتتون
التماس دعا...

ولایی یکشنبه 6 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 04:42 ب.ظ http://ghaem86.blogfa.com

سلام . خب یه سری هستن که روزه خوری می کنن وقتی بهش می گی مثل بچه آدم می فهمه حداقل یکیبه دو نمی کنه و کارشو می زاره کنار اما یه سری هستن که وقتی بهشون چیزی می گنی از بس که سهل انگاری شده و حتی ازشون حمایت شده گستاخن که جلو آدم در میان و می گن به تو چه با این نوع افراد باید با منطق صحبت کرد و نباید بی خود عصبانی شد ولی منطق خودشون یعنی چی ؟ یعنی اینکه وقتی چیزی دیدی تو دهنشه و داره نشخوار می کنه همچون مشتی بزنی تو دهنش که نصف دندوناشو قورت بده اونوقت اگه حتی مسائل شرعی هم حالیش نباشه از تر نفر بعدی که بزنه تو دهنش دیگه این غلطو نمی کنه البته یادمون باشه که قب از رسیدن برادران جان بر کف ناجا فلنگو ببندیم .

دل ریش یکشنبه 6 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 05:13 ب.ظ http://sibesorkheyar.blogfa.com/

سلام
خوشا به حالتون دل پاکی دارید
به روزم

من؟! خدا کنه !!

محمد یکشنبه 6 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 07:37 ب.ظ http://m1983.blogfa.com

سلام دوست عزیز.نماز روزه هاتون قبول باشه
آره حق با شماست.امسال دیگه کلا با سالهای دیگه فرق داشت.همه چیز واسه خیلی ها عادی و مثل روزهای معمولی بود اصلا انگار نه انگار.نمیدونم والا چی بگم.یه بار اومدم بگم به یه بنده خدائی چرا روزه نمیگیری انگار یکی تو دلم گفت به تو چه تو روزه خودتو درست بگیر به بقیه چه کار داری این درست ولی دیگه روزه خدواری چی؟اونم به ما چه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چی بگم والا!

وادی معرفت دوشنبه 7 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 12:00 ق.ظ http://www.vadiemarefat.blogfa.com

سلام.
اگه نخوندید حتما بخونید حتی آقا هم از این کتاب تعریف کرده و در قسمتی از سخنش نسبت به این کتاب فرموده از بسیاری کتابهای جبهه جالب تر و گیرا تر است.
راستی میشه راهنماییم کنید و بگید از کجا می تونم با فعالیت ها و همون تفحص هایی که گفتید اطلاع پیدا کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

علی دوشنبه 7 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 05:31 ق.ظ http://www.arshiyan-iran.blogfa.com

سلام خدا بهتون اجر بده که امر به معروف رو ترک نکردید ولی من یه کم با شما مخالفم درسته روزه خواری زیاد شده ولی هنوزم اکثر مردم روزه میگیرن. هنوزم وقتی دم افطار میری بیرون خیابونا خیلی خیلی خلوته،لااقل تو شهر ما که خیابونا خالیه.التماس دعا یا علی

منتظر دوشنبه 7 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 12:09 ب.ظ http://henghameyezoohor.blogfa.com

سلام
کجاست حجاب صیادی! نگاه آوینی...!
التماس دعا
خوشحال میشم به وبلاگ منم سری بزنید
یاعلی

دل ریش دوشنبه 7 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 03:04 ب.ظ http://sibesorkheyar.blogfa.com/

سلام ممنون که سر زدید
عقیل فقط بیست وهفت سال داشت
از همه ما هم سالم تر بود
ولی خوش به سعادتش
پارسال تو یک عملیات با هلی کوپتر سقوط کرد و زنده زنده سوخت
فقط 2روز مونده بود تا شب عروسیش فقط 2روز

احمد دوشنبه 7 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 07:30 ب.ظ http://www.hadidemandegar69.blogsky.com

سلام
خیلی عادی بود این کار، وقتی اعتراض هم میکردی انگار نه انگار
خدا بهمون رحم کنه

امامی دوشنبه 7 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 09:23 ب.ظ http://solokegomnami.blogfa.com/

و سلام .....
طاعات و عبادات ........قبول ........
توی این ماه رمضونی .........خیلی دلم برای خدا سوخت ......
ما ........بنده هاش .......خیلی بدیم ..........
تو مهمونی خودشم ........حرمت صاحبخونه رو نگه نداشتیم ......
ما ........بنده هاش .......خیلی بدیم ..........

خط خون دوشنبه 7 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 10:34 ب.ظ http://www.khatekhon-72.blogfa.com

با سلام خدمت شما
بامطلب عروس بهشتی بروزم
خوشحال میشم که ما رو از نظراتتون محروم نکنید
یاعلی.
نه راستی اسامی اونایی که تو وب دوست خبرنگارمون رو که دارن شاخ وشونه واسش میکشن رو بهم بگو که میخوام یه لشکر کشی کنم
منتظرم

یـک قـــدم تــا خــدا سه‌شنبه 8 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 12:46 ق.ظ http://yekqadamtakhoda.blogfa.com/





رمضـــان با همه زیبــایی رفت !

بهتــــرین سفرهء نعمتهــــا رفت...[ناراحت]




یـک قـــدم تــا خــدا سه‌شنبه 8 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 12:53 ق.ظ http://yekqadamtakhoda.blogfa.com/


آره چــه خـوب کـه تمــوم شـد ..!!

بایـد تحمــل کنیم آخه : از مـاست کـه برماست...

دلـــم سنگیـــــــنه.....

دلم واســــــه غـــربتِ "خــــدا" میگیـــــره ایـن روزا !!!

همــه چیـشون رو خـــدایی میــــدونن و هیچیشــــون خدایی نیست !!!


نیـــا مهـــدی ! نیـــا اینجــا کسی یعقـوب نیست.... !!!


شهدا و ولایت/دلنوشته سه‌شنبه 8 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 02:43 ق.ظ http://shohada-velayat.blogfa.com/

سلام خواهرم خدا قوت
شک داری که دلتون پاکه
من که شک ندارم چون عامل به حرف آقایی ((تعصب قبیله ایی نداری)) عقد اخوت هم با کسی نبستی اما دلتون پاک پاکه

برا ما هم دعا کن التماس دعا یا علی

محمد چهارشنبه 9 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 01:07 ق.ظ http://m1983.blogfa.com

روز آخر چقدر عرفانیست
چشمها عجب بارانیست
عطر جنت تمام شد،افسوس آخرین لحظه های مهمانیست
عید سعید فطر مبارک

[گل]خــــاطــــــــــرات دیـــروز،قصــــه هــــــای امــــــــــروز!!![گل]

خط خون چهارشنبه 9 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 01:21 ق.ظ http://www.khatekhon-72.blogfa.com

سلام حاج خانوم
بهتره بگیم ام شهدا بهتر میخونه آره خیلی حرف داره
یادم اوردی یه مطلب دراین باره بذارم جیگرت حال بیاد البته وب خاکی ها میخواد بره منم به خون شهدا قسم خوردم که اگه اون بره منم برم تورو بخدا بیا راضیش کن بمونه الآنم نت هست تو وبش داره نظرات رو جواب میده زود باش تو لینکام لینکش کردم عاشقی رو از مطالبش یاد گرفتم اما حالا......
منتظرم تو وبش منم همون جام

علی چهارشنبه 9 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 01:51 ق.ظ http://www.arshiyan-iran.blogfa.com

سلام عیدتون مبارک التماس دعای مخصوص دارم.منم حرف شما رو قبول دارم که روزه خواری هست ولی میگم در این جور مواقع باید نیمه پر لیوان رو دید همون طور که اقامون تو خیلی از مسائل نیمه پر لیوان رو میبینه.لطف به وبلاگم که سر میزنین نظر یا انتقادتون رو بدین خوشحال میشم

فریاد فداییان رهبر چهارشنبه 9 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 09:19 ق.ظ http://pejooman.blogfa.com

سلام.عیدتان مبارک. التماس دعا

گنج حضور پنج‌شنبه 10 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 07:09 ق.ظ http://ganjehozor1.blogfa.com/

سلام
راستش چی بگم!
دعامی کنم حرمت ها رو رعایت کنیم و مبانی فکری و عقیدتیمون قوی تر بشه.
حر هم ادب داشت که حر شد. ما هم ادب نگه نداریم دیگه چه باید بکنیم!
خوشحالم که نهی از منکر می کنی. ممنونم. من به نوبه خود ازتون تشکرمی کنم. اما خب اصل اجرتون با مولا.
التماس دعا
موفق باشید

زهرا گلی پنج‌شنبه 28 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 05:08 ب.ظ

سلام خانومی خوبی؟
ببین من چند تا از پست های شما رو خوندم. دختر معتقدی هستی و کاملا هم به راهت اطمینان داری باهوش هستی و جسارت هم داری. و چون دوستت دارم می خوام بگم (به نظر من) اگه یه حسن دیگه هم داشته باشی دیگه خیلی خوب میشی. اونم اینکه یه مقدار هنرمندانه و با ظرافت تر کار کنی. میدونم باز فکر می کنی که مثل بقیه دارم تو رو دعوت به صبر می کنم و تو حتما جواب میدی که نه الان دیگه کار از صبر و این حرفا گذشته و فلان و بهمان ...
اما اگه یه نگاهی به دوران امامان خودمون هم بندازیم می بینیم که گاهی جهالت ها چنان فراوان می شد که حتی اگه امام هم به مردم یه چیزی می گفت مردم قبول نمی کردن . امامی با اون عظمت !‌دیگه چه برسه به مردم عادی. در اینجا دیگه امامان از این روش عادی گفتن استفاده نمی کردن. اونها علاوه بر نصیحت راهکارهای مختلف و متفاوت زیادی داشتن.
در همین مورد روزه خواری کاش شما می نشستی یه گوشه و یه خرده فکر می کردی که چطور مردم رو از این جهل دربیاری. کسانی که فرق بین روزه نگرفتن و روزه خواری در ملا عام رو نمی دونن. خب درسته که اونایی که باید این مردم رو آگاه می کردن وظیفشون رو درست انجام ندادن اما حالا با کم کاری اونا کار امثال شما که اینقدر دلسوزید بیشتر میشه. و فکر می کنم جایی در وبتون خوندم که خب آدما که کامل نیستن. و اکثر ما مردم هم مردمی هستیم درگیر زندگی روزمره خودمون و زیاد به این چیزا فکر نمی کنیم (امثال خودمو می گم منظورم شما نیستی).
اما شما نباید بیای از ساده ترین راه نهی از منکر استفاده کنی و بعد بری پیش وجدان خودت آسوده باشی که خب من وظیفه خودمو انجام دادم یا نه اصلا بیای خونه و بشینی حرص بخوری و ...
فکر می کنم اگه روش امام حسن و امام حسین علیهما السلام رو در قضیه آگاه کردن اون مسلمونی که درست روزه نمی گرفت الگو قرار بدیم خیلیها راه رو می شناسند و نه تنها این جوابهایی رو که گرفتی بهت نمی گن بلکه بسیار هم ممنون خواهند شد.
جسارت من رو ببخشید.
با آرزوی بهترین ها برای شما خواهر خوبم!

سلام
دوست عزیزممنون از نظرات و راهنماییهاتون. برای اون پست قبلی هم با عناون کچل کامنت گذاشته بودید.اما من هم یه سوال دارم چرا فکر میکنید هرکی در فضای وب کار میکنه حتما کم سن و ساله و حتما باید هم سن و سال خودتون باشه؟؟!!

دوست عزیز نوع جملاتی که بکار بردید جملاتیه که بنده در مواجهه با کسانی که سالها از خودم کوچیکترند بکار می برم.

این جملات رو برای بچه ها بکار میبرن: دختر معتقدی هستی و کاملا هم به راهت اطمینان داری باهوش هستی و جسارت هم داری. دوست بسیار عزیز و گرامی با بچه که صحبت نمیکنید. نوع گفتار بنده هم فکر میکنم انقدر واضح هست که نشون بده به هیچ عنوان کم سن و سال نیستم.

چرافکر میکنید وجودان ما با یه حرکت ساده آروم میگیره؟؟!! خیر اصلا هم آروم نمیگیره....

دوست گرامی راهکارهاتون برای کسانی خوبه که احیانا روحانی یا منبری باشن. برای منی که موقت و گذرا از فلان خیابون رد میشم همون کاری هم که میکنم ای کاش چند نفر دیگه هم انجام میدادن تا فضای انتقاد و امر و نهی دینی انقدر سنگین نبود. روشی که بنده بکار بردم رو بارها از علمای بزرگ شنیدم که این هم یک روشه. تو خیابون منکر میبینی چیکار باید بکنی؟ طرف رو بگیری به نصیحت؟! اونهم یک زن جوان مثلا یک مرد رو ؟! که برای خودشهم مشکل و مسئله بوجود بیاد؟! نه دوست عزیز بر حسب تجربه میدونیم چه نوع روشی خوبه. ای کاش حتی اگر این روش اشتباه هم که بود که البته نیست رو یه چند تا بچه مذهبی هم انجام میدادن تا جو میشکست تا اون طلبه رو با چاقو تیکه تیکه نمیکردن و ... هرچی میخوان بگن ..عجیبه ها چه فکرهایی کردید پیش خودتون. میگید اگه فلان جور عمل کنی اون جوابها رو بهت نمیدن. ما میدونیم کسی که به راحتی حرمت ماه خدا رو میشکنه هر حرفی هم خواهد زد ..مگه مهمه که موجودات بی ارزش چی میگن؟ اصلا مهم نیست. مهم انجام حکم خداست ....هرچی میخوان بگن... اصلا مهم نیست. اگر میخواستم به جوابهای اونا فکر کنم که وظیفه ام یادم میرفت و البته هزار جواب کوبنده تر یا قانع کننده تر از جوابهای خودشون دارم که اگر لازم شد دریافت خواهند داشت.
من منبری و حاج آقا نیستم. حیطه وظایف فرق میکنه. روش ماهم سالهاست که توسط خودی ها تعطیل شده و سالهاست که اثر روش خودم رو هم دیدم. هیچ خوشم نمیاد از خانمهایی که خوب بودن رو و عفیف بودن و دینی بودن رو فقط در محکم چسبیدن چادر میدونن. ما وظایف دیگری هم داریم. به خاطر اینه که خیلیها آدمو به بیخیالی و روشهای دیگه دعوت میکنن چون از خانم انتظار دارن که فقط سرشو بندازه پاین مبادا نگاش کنن چه برسه بیاد حرف بزنه بین جمعیت و مردم و جرات کنه به مرد جماعت چیزی بگه.اینا رو شما نگفتید من دارم کلی میگم و نگاهها و قضاوتها رو یادآوری میکنم.
با یه گل بهار نمیشه که میفرمایید چطور بنده مردم رو از جهل دربیارم. از جهل درآوردن مردم وظیفه تک تک ماست که انجام نمیدیم.یعنی اگر حتی فقط یک سوم ما به وظایفمون آشنا بودیم این ناهنجاریها اتفاق نمی افتاد.

سپاس فراوان از نظر و حسن توجهتون.

یاعلی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد