کجایی سبزترین رزمنده دنیا؟

استاد شهیدم؛ جانباز شهید، عارف عظیم، دکتر محمود رفیعی، بازخواهی گشت در صبح ظهور میدانم. تا طلوع موعود... کجایی سبزترین رزمنده دنیا؟

کجایی سبزترین رزمنده دنیا؟

استاد شهیدم؛ جانباز شهید، عارف عظیم، دکتر محمود رفیعی، بازخواهی گشت در صبح ظهور میدانم. تا طلوع موعود... کجایی سبزترین رزمنده دنیا؟

چرا امر به معروف و نهی از منکرمان تعطیل است؟!

السلام علیک یا امام هادی ع  

 

 

چرا امر به معروف و نهی از منکرمان تعطیل است؟! 

 

  

تا همین 6-7 سال پیش انقدی حجب و حیا تو جامعه وجود داشت که اگر کسی روزه هم نبود، روزه خواری نمی کرد، حالا یا حرمت نگه میداشت یا اینکه جو جامعه این بازدارندگی رو ایجاد می کرد. 

 

حالا چی شد که انقدر صریح و آشکار، روزه خواری صورت میگیره و  انگار نه انگار که این ماه حرمتی داره و اینجا یه سرزمین اسلامیه و ... 

 

اگه امروز در جواب امر به معروف و نهی از منکر عده ای بسیار قلیل، باید جوابهایی شنید از قبیل به توچه، هر کسی رو تو قبر خودش میذارن، دلم میخواد...همه اینها نتیجه بی خیالی من و شماست. 

 

به من بگو مسلمان کجای شریعت تو گفتند عیسی به دین خود موسی به دین خود؟ کجای شریعت تو گفتن به من چه، هرکی مسئول اعمال خودشه، بیا بریم چرا خونتو کثیف میکنی، دنبال دردسر می گردی..... کجای شریعت تو گفته منکر ببین، رد شو برو، کجای شریعت تو گفته نماز و روزه کافیه برات؟ کجای شریعت تو گفته خواهر محجبه فقط بچسب به چادرت؟ کجای شریعت تو گفته خواهر محجبه تو باید سرتو بندازی پایین و کاری به کسی نداشته باشی وگرنه حیات آسیب میبینه و احیانا مردی نگات میکنه؟ کجای شریعت تو گفته بی خیال؟ آخه ما یادمون رفته که وقتی پای دین وسط بیاد امام حسین ع باید پرپر بشه و اهل بیت امام باید آواره بشن. مگه زنان اهل بیت ناموس الهی نبودن؟ مگه مرداشون غیرت نداشتن؟ مگه زناشون حیا نداشتن؟ بفهم اینو خواهر چادری حجاب لازمه اما کافی نیست. بفهم که پای دین که وسط بیاد باید وسط معرکه باشی. بفهم وقتی پای دین وسط میاد حضرت زینب باید اسیر بشه و در مجالس مردان، افشاگری کنه .....ببین دیگه من و تو جایگاهمون کجاست؟ نه هضمش سخته چی دارم میگم؟ اینا رو میگم که بدونی وظیفه ات در قبال دین چیه؟   

عادت کردیم هر منکری که دیدیم رد بشیم بریم ، شتر دیدی ندیدی ...

 

خواهرم برادرم انقدر سکوت کن تا وقتی یه غیرتمندی این فریضه مهم رو انجام داد با قمه بیفتن به جونش، نابیناش کنن، آش و لاشش کنن...... من و تو هم راحت می خوابیم و برای نماز شب بیدار میشیم. تو گناه اون کسانی که آمرین معروف و ناهیان منکر رو مضروب یا شهید میکنن شک نکن که من و تو هم شریکیم. 

 

آخه مسلمون یه کم فکر کن اگه شهدا مثل من و تو فکر میکردند که این مملکت از عراق و بحرین و افغانستان و میانمار بدتر میشد... 

 

آخه مسلمون فکر  کن ما کی تصور می کردیم کشف حجاب ببینیم اما دیدیم ...

 

یه چیزی بگم اما فکر نکنم انقدری غیرت برامون مونده باشه تا به علتها فکر کنیم. چند روز پیش در اتوبوس در تهران شاهد صحنه فجیعی بودیم تا حدی که عده ای اتوبوس رو ترک کردن... میدونی چرا چون دیگه هیچ هراسی هیچ بازدارندگی وجود نداره، چون دشمن کارشو میکنه و من و تو هم خوابیم.  

آخه خواهر چادری یادت رفته تو فتنه چادرامونو می کشیدن؟ آخه اگه اینا بیش از این بر ما مسلط بشن همون چادرتم نمی تونی بچسبی....  

 

با آقایون هم کاری نداریم چون کلهم ازشون ناامیدیم. مگر خانمها غیرتی نشون بدن!!! البته غیرت دینی، زن و مرد نداره.

  

فردا اگه وسط خیابون دیدی کسی برهنه شد تعجب نکنی ها. دیگه چی مونده که نبینیم؟ وقتی قبحها بشکنه وقتی بازدارندگی نباشه هر اتفاقی میفته حتی اینجا در سرزمین شهدا.

 

تو پارک که میشینی چیزهایی میبینی که مجبور میشی چندتا سیلی به خودت بزنی تا باور کنی که واقعیت بود و اشتباه نکردی. بعد میبینی پلیس اینجاست میگی آقا پلیسه شماهم دیدی؟ میگه آره از پسشون برنمیایم. میبینی یه پیرمردی میگه دخترم خجالت بکش پسرم تو باید الان تو خونه کنار پدرو مادرت باشی نه اینکه اینجا..... بعد دختره برمیگرده میگه به توچه تو نگاه نکن!!!! 

 

یادش بخیر حریم و حرمتها ...یادش بخیر حجب و حیاها .... 

 

تو هیچ کشور مسلمانی، کسی به این صراحت اجازه توهین به دین رو نداره. روزه خواری یعنی مسخره کردن دین. یعنی زیر سوال بردن تمام مقدسات. اتفاقا اکثر کسانی که روزه خواری میکنن، جاهل قاصر نیستند بلکه از سرکشی و مخالفت خوششون میاد. تو همون سوریه که اکثریت حجاب ندارن و نظامش لائیک هست؛ کسی روزه خواری کنه قانون باهاش برخورد سختی میکنه. 

 

کجایند مردان بی ادعا.... اگه بودن یقین داشته باش که پوست از سر من و تو می کندند. مسئله دین شوخی بردار نیست.  

 

البته چرا ، بعضیها در یک مورد به این فریضه خوب عمل میکنن: وقتی میبینن کسی داره غیرت دینی به خرج میده امرش میکنن که اینکارو نکن به تو چه چیکار داری مردم چیکار میکنن!!!!! به خودشون مربوطه.  

 

بهانه هایی از قبیل حرف من چه تأثیری میتونه داشته باشه یا گفتن اگر اثر نمیکنه نگو ....برای توجیه ذهن سست ایمان خودته. تو در قبال منکر نباید سکوت کنی حتی اخم کردن در برابر منکر خودش نهی منکر هست.   

 

همچین خوش خیال نباش که داری راحت زندگی میکنی و از برابر هر منکری رد میشی و بی خیال ....اگه نبود نفس انسانهای پاک، خیلی وقت پیش عذاب نازل شده بود اینو بزرگان در مکاشفاتشون هم دیدن. 

 

حضرت علی ع:  

گناهانی که سبب نزول بلا می شوند: نرسیدن به فریاد دردمند، یاری نکردن مظلوم، ضایع کردن امر به معروف و نهی از منکر(بحار الانوار،ج7،ص 375) 

 

پیامبر  اکرم ص:  

خداوند عزوجل مؤمن ضعیفی را که دین ندارد، دشمن خود می پندارد. عرض شد یا رسول الله، مؤمن ضعیفی که دین ندارد کیست؟ فرمودند: کسی که نهی از منکر نمیکند.(الحکم الزاهره، ص182) 

 

حضرت علی ع : 

کسی که امر به معروف کند پشت مؤمنان را محکم کرده و هرکسی که نهی از منکر کند بینی کافران را به خاک مالیده است.(نهج البلاغه،حکمت31) 

 

 -----------------------------

 

اگه از ولایت که نایب امام زمان هست جلوتر نمیفتی پس ببین حضرت آقا چی گفته:  

 

جوانان در محیط خودشان امر به معروف و نهی از منکر کنند.

چرا این واجب در جامعه اسلامی اجرا نشده است؟

نگویید به من چه؛ او هم نمی تواند بگوید به تو چه؛ اگر هم گفت، شما اعتنا نکنید.  

حرف بزنید، بگویید؛ یک کلمه بیشتر هم نمی خواهد؛ لازم نیست یک سخنرانی بکنید. کسی که می بینید خلافی را مرتکب می شود؛ دروغ، غیبت، تهمت، کینه ورزی نسبت به برادر مؤمن، بی اعتنایی به محرمات دین، بی اعتنایی به مقدسات، اهانت به پذیرفه های ایمانی مردم، پوشش نامناسب، حرکت زشت، یک کلمه آسان بیشتر نمی خواهد؛ بگویید این کار شما خلاف است، نکنید؛ لازم هم نیست که با خشم همراه باشد. شما بگویید، دیگران هم بگویند، گناه در جامعه خواهد خشکید. امر به معروف و نهی از منکر را اقامه کنید.


چرا بعضی ها از گفتن ابا می کنند؟ یک عده بر اثر ضعف نفس از گفتن ابا می کنند، یک عده هم خیال می کنند که گفتن فایده ای ندارد؛ باید با دست جلو بروند! نه، زبان از دست خیلی مهمتر است. امر به معروف و نهی از منکر را اقامه کنید؛ نگذارید در جوامع جوان –چه در مدرسه ها و چه در دانشگاه ها، کار به فساد بکشد. این مراکز برای دشمن هدف است. بدانید که نسل جوان این جامعه و این ایران اسلامی زنده است؛ دشمن هم این را بداند. با بودن شما جوانان مؤمن حجت بر ما تمام است.


اگر شما بخواهید برخورد کنید زبان است. شما به غیر از زبان هیچ تکلیف دیگری ندارید. نهی از منکر برای مردم فقط زبانی است. البته برای حکومت، این طور نیست. اگر منکر بزرگی باشد برخورد حکومت احیانا ممکن است برخورد قانونی و خشن هم باشد. لیکن نهی از منکر و امر به معروفی که در شرح مقدس اسلام هست زبان است.


تعجب نکنید من به شما عرض می کنم که تاثیر امر و نهی زبانی اگر انجام بگیرد از تاثیر مشت پولادین حکومت ها بیشتر است. من چند سال است که گفته ام امر به معروف و نهی از منکر.

البته عده ای این کار را می کنند اما همه نمی کنند. همه تجربه نمی کنند، بعد می گویند آقا چرا اثر نمی کند. تجربه کنید؛ منکری را که دیدید با زبان تذکر دهید. اصلا هم لازم نیست زبان گزنده باشد و یا شما برای رفع آن منکر، سخنرانی بکنید. یک کلمه بگویید: آقا، خانم، برادر، این منکر است. شما بگویید نفر دوم بگوید، نفر سوم بگوید، نفر دهم بگوید، نفر پنجاهم بگوید؛ کی می تواند منکر را ادامه بدهد؟ البته به شما بگویم عزیزان من، منکر را باید بشناسید.   

بعضی ها گفته اند که باید احتمال تأثیر وجود داشته باشد. من می گویم احتمال تأثیر همه جا قطعی است. مگر در نزد حکومتهای قلدر، قدرتمندها و سلاطین. آنهایند که البته حرف حساب به گوششان فرو نمی رود و اثر نمیکند. اما برای مردم چرا، برای مردم حرف اثر دارد. بنابراین، پاسخ من این شد که بهترین روش برای شما زبـان است.

 

 

 

 لطفاً جهت نظر دادن به قسمت بالای پست مراجعه کنید.    





 

 

 

 

نظرات 9 + ارسال نظر
خادم الرضا(ع) شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:17 ب.ظ http://Yaranbasij.blogfa.com

سلام
خسته نباشی
بروزم
التماس دعا
لبیک یا خامنه ای

همسفر با کاروان منتظران شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 07:35 ب.ظ http://quran-30.blogfa.com/

سلام با ختم جدید برای سلامتی آقا امام زمان منتظر حضور پر برکتتون هستم

یا علی.

حدید یکشنبه 8 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 03:47 ق.ظ http://hadidemandegar69.blogsky.com

سلام
امربه معروف دارای یک سری شرایط است که باید اون شرایط بشود محقق شود و الا ................

سلام

تمام مسائل و شرایط و خط و خطوطها رو آقا بیان کردن. حجت تمام است. جای تعارف برای این حرفها نیست. بیش از این هم سکوت کردنها جایز نیست.

یاعلی

خادم الرضا(ع) یکشنبه 8 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 03:04 ب.ظ http://yaranbasij.blogfa.com

سلام
آپم
یاعلی(ع)

حدید یکشنبه 8 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:40 ب.ظ http://hadidemandegar69.blogsky.com

سلام
برروی چشم .....................

یاعلی

امیرعباس دوشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:48 ق.ظ http://amir-abbas-d.blogfa.com

سلام
طاعات قبول
بایک مطلب به روزم ومنتظرحضورگرم شما
التماس دعا

پایگاه بسیج شهید علی غلامپورمقدّم دوشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 02:58 ب.ظ http://shahid-gholampoor.blogfa.com

سلام!
پارسال هم نوشتین که یه عده چطور روزه خواری می کردن....
حضرت علی می فرمایند که اگه امر به معروف و نهی از منکر نکنیم اشرار جای نیکان جامعه رو می گیرن!
وای به حال ما دیگه اونوقت خدا عذابش هم نازل بشه بعید نیست! بیایید همه باهم:(تذکر لسانی***وظیفه همگانی) رو سرلوحه کارمون قرار بدیم چون خود امام خامنه ای گفته که تأثیر آن قطعی است. پس حجت برما تمامه...
بهونه تراشی کردن ها رو بذاریم کنار تا جامعه توو فساد حل نشده...!!!

خدایا! امام زمان ما را سلامت بدار و ظهورش را هر چه سریعتر برسان!
خدایا! امام ما خامنه ای را حفظ کن!

تاظهور!

یاعلی!

ولایی دوشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 05:56 ب.ظ http://ghaem86.blogfa.com

تا یادمونه وفتی به یه سری از رفقا می گفتیم داداش بیا این کارو بکنیم می گفتن اینا نه الان جامعه پذیرا نیست باید کار فرهنگی کرد البته اون کارای که می گم بزن و ببند نبودا یه کارای عادی بعله این رفقا سالها گفتن کار فرهنگی ما پیشو کرفتیم بقهمیم این کار فرهنگی چیه بعد از مدتها مجاهدت و سختیها و این در و اون در زدن فهمیدین که این کار فرهنگی همون ترجمه سخت بی خیالش بابا و حال داری ها یا همون برو بینم حوصله داری هست . بعد از اون وقتی به باز هم همون رفقا می گفیم آقا بیا دارن تو دریا این کارو می کنن بیا دارن تو مثلا فلان جا اون کارو می کنن آقا دوچرخه سواری دخترا آقا این شهرمون اینقدر شهید داده بیا امر به معروف کنیم می گفتم باید اول شرایطش فراهم بشه و احتمال تاثیر باشه و از این حرفها دوباره پیگیر شدیم دیدیم آره بابا اینم ترجمه همون مگه جونمو از سر راه پیدا کردم . مگه آبرومو مفت خریدم . تو اگه حوصله فحش خوردن داری بفرما ما حمصلشو نداریم و از این حرفاست .
ایشالا کار فرهنگی آقایان بعد از سی سال جواب بده البته کدوم کار فرهنگی از همونایی که تو بالا گفتم . چون غیر این ماکه ندیدی.م کاری کسی دیده خبرمون کنه اطلاع رسانی کنیم .

اول سلام

سخن از زبان ما می گویید

حقیقت تلخ... حقیقت تلخی که....

نقطه ی رهایی جمعه 13 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 02:00 ق.ظ http://noghteyerahayi.blogfa.com

هر شهیدی کربلائی دارد
خاک آن کربلا ... تشنه خون اوست
و زمان انتظار می کشد
تا پای آن شهید بدان کربلا رسد
و آنگاه ... خون شهید ، جاذبه خاک را خواهد شکست و ظلمت را خواهد درید
و معبری از نور خواهد گشود
و روح اش را از آن ، به سفری خواهد برد که که برای پیمودن آن
هیچ راهی به جز شهادت وجود ندارد ...آوینی

سلام دوست عزیز
به روزم...منتظرحضورتون هستم
التماس دعا...
[گل][گل]

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد