کجایی سبزترین رزمنده دنیا؟

استاد شهیدم؛ جانباز شهید، عارف عظیم، دکتر محمود رفیعی، بازخواهی گشت در صبح ظهور میدانم. تا طلوع موعود... کجایی سبزترین رزمنده دنیا؟

کجایی سبزترین رزمنده دنیا؟

استاد شهیدم؛ جانباز شهید، عارف عظیم، دکتر محمود رفیعی، بازخواهی گشت در صبح ظهور میدانم. تا طلوع موعود... کجایی سبزترین رزمنده دنیا؟

لطفاْ از دوران جنگ سوال نکنید!

 لبیک یا رسول الله   

 

 

السلام علیک ارباب، اباعبدالله   

 

 

 

 

لطفاْ از دوران جنگ سوال نکنید!  

 

 

غلامرضا جانباز ۲۵ درصدی که امروز محاسن سفیدش با تاریخ تولدش متفاوت است. قهرمان ۴۶ ساله ای که انگار ۶۰ سال دارد و با کوهی از خاطرات تلخ و شیرین… 

 

آرپی چی زن و تک تیرانداز روزهای سخت جنگ با دیدن انبوهی از هواپیماهای بعثی بالای سرش و بوی ترشی که جزیره مجنون را فرا گرفت احساس سوزش در حنجره کرد، چشم‌هایش تار شد و دیگر از آن روز تلخ چیزی به خاطر ندارد. غلامرضا حاج مرادخانی جانباز  ۲۵ درصد شیمیایی و اعصاب و روان است. فشارهای زندگی و مصرف داروها چنان بر ذهن او زخم زده که دیگر گذشته‌اش را چون فیلمی پاره پاره آن‌هم درخواب‌های آشفته به یاد می‌آورد. می‌گوید جنگ کابوس خواب‌های شبانه من شده، حتی خاطراتی را که به‌یاد می‌آورد بریده بریده و نامشخص است. 

 

این بچه تهران قدیم با سختی بزرگ شده‌ است. می‌گوید: با خانواده زندگی نمی‌کردم و از نعمت داشتن مادر محروم بودم. پس از پایان جنگ هنوز نیروی دوره جوانی در خود می‌دیدم و بدون توجه به مشکلات و جراحت‌های یادگار جنگ برای زندگی و جنگیدن با مسائل روزمره خود را آماده کردم اما با گذشت زمان و بالا رفتن سن و افزایش علائم و آثار ضایعات شیمیایی دیگر نتوانستم کار کنم. 

 

می‌گوید: از جنگ نپرس! مصرف داروها و آثار شیمیایی از یکسو و مشکلات و رنج‌های خانواده‌ام از سوی دیگر حافظه‌ام را مختل کرده، از حال و روز امروزم بپرس! حاج مراد خانی اکنون با سرطان خون دست و پنجه نرم می‌کند 

 

سال ۸۴ برای اینکه بتوانم آینده فرزندانم را تامین کنم و سرمایه ای برای روزهای سخت داشته باشم خانه‌ مسکونی ام را که با وام‌های متعدد تهیه کرده ‌بودم فروختم و در یک تعاونی ایثارگری سهیم شدم، تعاونی بر اثر عدم رسیدگی و ارزیابی غلط مسئولان جهاد کشاورزی با شکست مواجه شد و بی‌نتیجه ‌ماند. 

 

غلامرضای بی‌خانمان می‌ماند و یک فیش حقوقی که با کسر اقساط وامهای خانه‌در انتها ۱۱۷ هزار تومان عایدی به دستش می‌دهد. او که ۳ ماه است اجاره نداده اثاث خانه ‌را بسته‌بندی کرده و منتظر نشسته تا با حکم تخلیه آنها را به خیابان منتقل کنند. وی گفت: اثاثیه‌ام را بسته‌بندی کردم و منتظر حکم تخلیه هستم تا به زودی کارتن خواب شوم… 

 

 

جانباز غلامرضا در سال ۱۳۶۷ ازدواج می‌کند و اولین فرزندش پس از چند روز بر اثر شیمیایی پدر درگذشته است. پسرش دیگرش حسین با داشتن معدل ۱۹ و هوش سرشار دچار علائم عصبی است که مشکلات اعصاب و روان پدر، او را پرخاشگر کرده و مانع از ادامه تحصیل و حضورش در مدرسه شده است. 

 

اگر مسئولان به حضور یک فرزند جانباز در مدرسه افتخار می‌کردند و پدرش را در مناسبت‌های دفاع‌ مقدس دعوت می‌کردند تا با حضور در مدرسه و بیان خاطراتش برای دانش‌آموزان نه تنها باعث اقتدار فرزندانش شود و به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمک کنند بلکه مرهمی‌ بر زخم‌های پدرش باشد رفتار حسین قابل کنترل شدن نبود؟ آیا این جایگاهی که برای او ساخته می‌‌شد در بین دوستانش بر رفتار او تاثیرگذار نبود و درک مشکلات پدر برای حسین آسان‌تر نمی‌‌شد؟ اما دریغ که توجه به مسائل و مشکلات روزمره ما را از آنچه باید، غافل کرده‌است. 

 

جانباز حاج مراد خانی می گوید مسئولان هم دست رد به سینه ما می‌‌زنند و مشکلات را حل نمی‌کنند تا لااقل دردی، درمان شود. دخترم دیپلم مدیریت خانواده دارد و چون پول نداشتم نگذاشتم دانشگاه برود. ۳ سال پیش مدرک او را برای اشتغال به بنیاد دادم تا شاید کمک خرج باشد اما هیچ کاری نکردند. مجلس تصویب کرد ۲۵ درصد استخدامی‌ها برای خانواده جانبازان است اما نه من و نه اطرافیانم هیچ کدام موفق به استخدام فرزندانمان حتی به صورت قراردادی نشدیم. 

 

بنیاد حتی از لحاظ دارویی هم حمایت نمی‌کند و خودم باید اکثر داروها را تامین کنم. غلامرضا اسپری‌هایش را نشان می‌دهد و می‌گوید: فقط سالباتول را که ایرانی است بنیاد می‌دهد سه نوع دیگر که خارجی‌است را باید خودم تهیه کنم، به اینجای صحبت‌هایش که می‌رسد خون تمام دهانش را پر کرده و اتاق کوچک و تاریک را ترک می‌کند و به حیاط می‌رود تا اعضای خانواده حال او را نبینند و بیش از این فرزندانش را در زندگی نرنجاند. دقایقی بعد بر می‌گردد واز انواع اسپری استفاده می‌کند اما صدایش دیگر به سختی شنیده می‌‌شود و نفس‌هایش را به راحتی می‌‌شود شمرد. وی گفت: من ایرانی هستم و می‌خواهم در زندگی آرامش داشته باشم. مرادخانی سکوت اختیار می‌کند و گوشه‌ای می‌نشیند. 

 

 

همسرش با معرفی خود گفت: من خدیجه سمیعی متولد  ۴۴ در سال ۶۷ با افتخار همسر یک جانباز شدم و در کنارش احساس آرامش می‌کردم و خدمت‌گزار او بودم، به خاطر خدا و مملکتش رفته بود اما حالا با بالا رفتن سن، بیماری آزارش می‌دهد و مشکلات مالی که کارشناسی نادرست مسئولان وزارت جهاد برای زندگیمان درست کرده خانواده و فرزندانمان را تحت فشار گذاشته است، حتی کوچکترین تفریح از فرزندانم دریغ شده و بی‌خانمان شده ایم. من خودم مریض هستم و نمی‌توانم حتی کارهای منزل را از دوش غلامرضا بردارم چه برسد که کمک خرجش بشوم. تنها نشسته‌ام و خرد شدن خانواده‌ام را ذره ذره نگاه می‌کنم. از مسئولان می‌خواهم که دست یاری به این جانباخته میهن و اسلام بدهند. 

 

 

زلیخا حاج مرادخانی، دختر بزرگ خانواده از مسئولان خواست: تنها شغلی می‌خواهم که بتوانم به پدر جانباز خود در تامین زندگی کمک کنم. دوستانم و همکلاسیهایم می‌گفتند که با سهمیه جانبازی هم دانشگاه قبول می‌‌شوی و هم کار خوب پیدا می‌کنی. جواب من به آنها تنها لبخندی پراز کنایه بود چرا که در عمل اینگونه نیست. از آقای زریبافان می‌خواهم که به جانبازان رسیدگی کنند. پدر من و امثال او برای میهن و اسلام و ناموسشان جانفشانی کردند حالا رسیدگی به آنها برعهده مسئولان است. 

 

منبع:  http://www.ammarname.ir/link/16502  

 

  

 

همسنگر بسیجی نوشت:   

 

این حقها کجا میره؟ کی جواب میده؟ چقدر دوش مسئولین بی درد، توان حمل اینهمه گناه رو داره؟ چجوری راحت میخوابه شبها زریبافان؟ خسروآبادی؟ چجوری اسمشون رو میذارن آدم؟  

کی باعث شهادت و درد و رنج بی حد و حصر ایثارگران و خانواده هاشون میشه ؟ تا کی ..... تا کی ....... تا کی ....... 

وقتش نرسیده در اون بنیاد شهید بی خاصیت رو گل بگیرن؟ یا رئیس و اطرافیانش رو به مسلخ دادگاه ببرن؟ چرا صدایی از کسی بلند نمیشه؟ چرا بنیاد شهید شده امپراتوری شکست ناپذریر ظلم؟! خودشون به جانباز میگن اینجا امپراتوری شکست ناپذیره! به جایی نمی رسی!!                    اعوذ بالله من الشیطان الرجیم . 

 

 

اضافه شد: جانباز غلامرضا حاج مرادخانی در دی ماه 93 به فیض عظمای شهادت رسید و بر بالاترین قله ها نظاره گر ماست. شعار نیست، بیندیشیم با دستاوردهای شهدا چه می کنیم؟ دیده بودمش سخت با مشکلات وحشتناک می جنگید درد جسمی داشت درد روحی داشت مشکلات مالی فراوان ..... فاجعه بزرگیست با یادگاران جنگ اینگونه تا کردن که بابت ایثارهایشان باید زیر تیغ باشند .... یاحسین


 

لطفا جهت نظر دادن به قسمت بالای پست مراجعه کنید 





 

 

 

 

نظرات 41 + ارسال نظر
امیرعباس جمعه 24 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 06:13 ق.ظ http://amir-abbas-d.blogfa.com

خواب میبینی که درسردشتی وگیلانغرب
خواب میبینی مورخها کتابت کرده اند!!!!!!!!!!!

هرچه گشتم درذهنم که چه بنویسم درمورد این عزیز وعزیزان بسیاردیگرهمچون او هیچ نیافتم وفقط این بیت ازنوحه جانبازشیمیایی مدام درذهنم مرور شد ومرورشد
یاحسین

زهره مهدوی جمعه 24 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 08:03 ق.ظ http://shabvroz.blogfa.com

سلام
صبح شما بخیر
چه حکایتها که میداند و ما نمیدانیم
و چه سینه ها که در تنهایی فشرده ست
از حکایتهای نگفته
همانها را که میگویند نگو
همانها که نگفتنش سینه را تنگ میکند

زهره مهدوی جمعه 24 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 08:11 ق.ظ http://shabvroz.blogfa.com

یعنی شما واقعا مشکل را فقط در بنیاد شهید می بینید ؟
امیدوارم اینجوری فکر نکنید
من هم خانواده شهیدم وهم خانواده جانباز بودم
و سالها با این مسائل از نزدیک در تماس بودم

سلام

نه مشکل فقط از بنیاد شهید نیست اما مشکل اساسی از بنیاد شهید است...
خواهر یه چیزایی هست که تو این فضا نمیشه گفت یه چیزایی میدونم که به بنیاد می تازم.....

یاعلی

مجاهد جمعه 24 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 09:10 ق.ظ http://shahid700.blogfa.com

[گل]
سلام
سوختم از خانه محقر بانو و امیر و از این همه درد جانباز مرادخانی
مطالب بسیارتاثیر گذار بود موفق و موید باشید
یا علی

اندیشه جمعه 24 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:37 ب.ظ http://sandooghche.parsiblog.com

سلام بابا به جان خودم آدرس و اشتباه می زارید. توی کامنتی که می زارید همسنگر بسیجی ؛این و میارهhttp://www2.blogsky.co/?
دیگه رفتیم معتاد شدیم ....خودتون به والدین ما اطلاع بدید...

تحلیل جمعه 24 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:45 ب.ظ http://www.2223312.ir

الهی !

هر که تو را شناسد کار کار او باریک و هر که ترا نشناسد راه او تاریک ،

تو را شناختن از تو رستن است و بتو پیوستن از خود گذشتن است .

تحلیل جمعه 24 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:45 ب.ظ http://www.2223312.ir

امام باقر(ع) می فرماید :
هیچ کس از گناهان سالم نمی ماند ، مگر اینکه زبانش را نگه دارد. بحارالانوار،ج75،ص178

تحلیل جمعه 24 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:47 ب.ظ http://www.2223312.ir

سلام دوست بزرگوار
با احترام بانام کجایی سبزترین بابای دنیا؟

لینک شدید.
همچنان موفق باشی وزهرایی

اندیشه شنبه 25 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 02:54 ب.ظ http://sandooghche.parsiblog.com

اگر مسئولان به حضور یک فرزند جانباز در مدرسه افتخار می‌کردند و پدرش را در مناسبت‌های دفاع‌ مقدس دعوت می‌کردند تا با حضور در مدرسه و بیان خاطراتش برای دانش‌آموزان نه تنها باعث اقتدار فرزندانش شود و به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمک کنند بلکه مرهمی‌ بر زخم‌های پدرش باشد رفتار حسین قابل کنترل شدن نبود؟ آیا این جایگاهی که برای او ساخته می‌‌شد در بین دوستانش بر رفتار او تاثیرگذار نبود و درک مشکلات پدر برای حسین آسان‌تر نمی‌‌شد؟ اما دریغ که توجه به مسائل و مشکلات روزمره ما را از آنچه باید، غافل کرده‌است.

اندیشه شنبه 25 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 02:57 ب.ظ http://sandooghche.parsiblog.com

سلام عجب !!
حالا دیگه پارسی بلاگ ضعیف شد؟؟!!!
همچنان نمیاد آدرستون
می خواهید دفعه ی بعد httpرو نزارید شاید نشون داد..
اشکال نداره ،مهم ،کشف ما بوده که بعد از مدت زمانی بالاخره عملیات کشف انجام شد...دی ...
خیلی دلم گرفته ...دعامون کنید سر مزار شهدا...
ممنون

مظلوم شنبه 25 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 05:36 ب.ظ http://www.chemicalmazloom.com

سلام ابجی معلومه کجایی دلمان برایت تنگ شده

سلام

زیر سایه امام زمان عج

تحلیل شنبه 25 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 06:44 ب.ظ http://www.2223312.ir

قال الله عزّوجلّ:: لا اله الا الله دژ(امان) من است، کسی که وارد آن شود، از عذاب من در امان است.

گمنام شنبه 25 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 06:53 ب.ظ http://shahid42.mihanblog.com/

نمیتوانم چیزی بگویم فقط نمی دانم اینان چگونه میخواهند جواب خدا را بدهند چگونه میخواهند تورو خدا به ما هم بگویید
در جایی مثقال ذره شر یره محاسبه می شود چگونه می توانند جواب بدهند
کسانی که در بنیاد شهید جانبازی کتک میزنند چگونه میخواهند به خدا جوا بدهند چگونه میخواهند؟
ما که نمیدانیم آنان چه زجری می کشند چه قرص ها که نمیخورند ولی از ظاهرشان پیداست که خون در جگر دارند و وای بر کسی که مجاهد فی سبیل الله بخواهد از او شکایت کند پیش خدا
اصلا به نظر این بنده حقیر این بنیاد شهید رو تعطیل کنن و درشو ببندن خیلی بهتر است تا اینکه اجر کسانی که برای خدا برای ما رفتند و جان دادند و جانباز شدند بدین شکل ضایع بشود
اینان که از ما چیزی نمیخواهند ای بی انصاف ها اگر همین ها نبودند شما کجا بودید؟؟؟
میدانید؟؟؟؟
آنوقت این شکلی ازشان تشکر میکنید؟؟؟
امیدوارم پاسخی نه برای من برای خدایتان داشته باشید بزنید وگرنه کلاهتان پس معرکه است
ویل للمطففین
وای بر کم فروشان
خداوند لعنشان کرده وای کم فروشان...
آقا موفق و موید و پیروز باشید
التماس فرج
یا مهدی ادرکنی
یاعلی مدد

اول سلام

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چگونه؟ نمیدونم. اما میدونم که آتش جهنمشان قطعیست

آقا هم نیستم.

یاعلی

مدافع ولایت شنبه 25 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 07:00 ب.ظ http://modafe-velayat.blogfa.com/

با سلام وعرض ادب وخسته نباشید
با یک مطلب انتخاباتی به روزم . موفق باشید

زهره مهدوی شنبه 25 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 07:15 ب.ظ http://shabvroz.blogfa.com

سلام دوست ارجمند
از مطالبی که گفتین خیلی ناراحت شدم نمیدونم چی بگم
فقط بگم در شرایط و دوران خوبی نیستیم
و خداوند به همه کمک کند
و همچنین به شما توان مضاعف دهد که مسئولانه با مشکلات برخورد میکنید
در پناه حق

اندیشه شنبه 25 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 08:48 ب.ظ http://sandooghche.parsiblog.com

سلام بابا بی خیال خواهر ...مهم نیست اصلا ....من معمولا کامنت هام رو عمومی نمی زارم ..
از 55 تا 12تا رو تائید زدم ...
..التماس دعا
اللهم ارزقنی توفیق شهادة فی سبیلک ...

سلام.
عاقبت روزی پروانه می شویم ، بگذار روزگار هر چه می خواهد پیله کند.
*اللهم عجل لولیک الفرج ، بحق ام المصائب زینب الکبری*

بالاخره دست نامردان بزودی رو می شود و هلاکتشان را به چشم می بینیم.
به قول حدیثی: کیفر هیچ گناهی مثل ظلم زودرس نیست.

خدایا، امام زمان ما را سلامت بدار و ظهورش را هر چه سریعتر برسان.
خدایا، امام ما خامنه ای را حفظ کن.
تاظهور.
یاعلی.

ذاکرولایت110 یکشنبه 26 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 09:48 ق.ظ http://zakerevelayat.blogfa.com

سلام همسنگر
با مطالبی جدید منتظرت هستم
موفق باشی و سربلند

تحلیل یکشنبه 26 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 01:36 ب.ظ http://www.tahlil65.blgofa.com

امام باقر(ع) می فرماید :
هیچ کس از گناهان سالم نمی ماند ، مگر اینکه زبانش را نگه دارد. بحارالانوار،ج75،ص178

گمنام یکشنبه 26 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 02:44 ب.ظ http://shahid42.mihanblog.com/

سلامممممممممممممممممممم همسنگر عزیز
عزیز ما سعیمان در این است که مطالبی که برای شهدا میگذاریم از شهیدانی باشند که کمتر کسی آنان در میشناسد....
جانبازان یا همان شهیدان زنده روی سر ما جا دارند درباره ی آنها هم مطلب میگذاریم......
عزیز شرمنده من اگر به شما گفتم آقا ببخش مارو چون من یادم نمیمونه....
ان شاالله موفق باشید...
یا علی مدد

ایرانی سلام یکشنبه 26 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 04:13 ب.ظ http://http://iranisalam10.persianblog.ir/

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
سلام و عرض ادب
قلب درد میگیره وقتی مطلبتون رو می خونم خدا به دادمان برسد
اللهم اشف کل مریض

حضرت علی علیه السلام می فرمایند :

آگاه باش که هر عملی از تو در گرو نماز است

با مطلبی در خصوص اهمیت و خواص نماز بروزم

تعجیل در فرج آقا صاحب زمان صلوات

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

[گل]

رقیه یکشنبه 26 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 10:59 ب.ظ http://89172101.blogfa.com

خدایا به جانبازای ما صبر و به خانواده هاشون اجر عنایت فرما.
خوشحالم که از شهدا و جانبازان می نویسید.
موفق باشید
اجرتون با شهدا

رامین دوشنبه 27 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 11:38 ق.ظ http://ramin500.ir

شهدا به کی بگم ؟ به کجا فرار کنم ؟ تا این همه نامردی رو بنینم . شهدا من شما ر وبه یاد ندارم ولی با توصیفاتی که از شما شنیدم سخت دل باخته مرام و مسلک شما شدم ، شهدا دلم براتون تنگ شده اینقدر دوستتون دارم که بهترین کادوی تولد امسالم رو همون مزار شهدایی که بابا بردم میدونم .

گمنام دوشنبه 27 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 02:57 ب.ظ http://shahid42.mihanblog.com/

آهن آب دیده را رنگ عوض نمیکند
چهره ی انقلاب را جنگ عوض نمیکند
به خیل دشمنان بگو به کوری دو چشمتان
مطیع امر رهبری رنگ عوض نمیکند
همسنگر عزیز موفق و موید باشی
من نمیدونم چرا دوس دارم هی برای این پست نظر بزارم
شاید دلیلش مظلومیت جانبازانه
ولی به خداوندی خود خدا قسم هرکی بگذره از بعضی ازاین نامردایی که تو بنیاد شهیدن خدا نمیگذره
یاعلی مدد

تحلیل دوشنبه 27 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 06:59 ب.ظ http://www.2223312.ir

امام کاظم(ع) می فرماید :
بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، نماز است. تحف العقول،ص455

فانوس دریایی دوشنبه 27 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 08:03 ب.ظ http://www.fanoos-e-daryaii.blogfa.com

سلام
واقعا آدم داغون میشه وقتی این چیزا رو میخونه...ای خدا....

مومنی سه‌شنبه 28 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 09:56 ق.ظ http://jahanshenasi.ir/post/author/789764

سلام

زندگی باور میخواهد آن هم از جنس امید

که اگر سختی راه به تو یک سیلی زد

یک امید قلبی به تو گوید که خدا هست هنوز...


اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم



با گل سرسبد عالم بروزم


زینت سه‌شنبه 28 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:40 ب.ظ

سلام

وای خدای من وقاحت و بی حیایی تا چه حد خدا لعنت کنه این نامردان را که بزرگمردان را ما به این روز انداختند

خدایا به همسنگر بسیجی و تمام دوستداران سیره شهدا کمک کن تا در این مسیر موفق و مستدام بمانند
در عمل باید ارادتمان را به شهدا و بازماندگان دفاع مقدس ثابت کنیم در عمل نه در شعار و ...

موفق باشی



میشه شفاعتم کنی پسرخاله سه‌شنبه 28 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 03:43 ب.ظ http://shefaaat.blogfa.com/



ای جانباز! زخم تنت ستاره دنباله داری است که یادآور نادیده های آسمان کربلاست.
سلام نمیدانم چه بگویم که مرحمی شودفقط میگویم چه کسی بایدجواب اینهارابدهدماکه جزشرمنده گی چیزی نداریم

سلام بزرگوارلینک شدید

سلام

جسارتاً مرهم درسته نه مرحم.

یاعلی

رقیه سه‌شنبه 28 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 05:09 ب.ظ http://shamim.fardblog.com

گریختن مطلوب طبع کسانی است که فقط بر عافیت می‌اندیشند. شهید آوینی
خوب بود لینکتان کردم به ما هم سر بزنید.

تحلیل سه‌شنبه 28 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 05:12 ب.ظ http://www.2223312.ir

امام صادق(ع) می فرماید :
کربلا را زیارت کنید و این کار را ادامه دهید، چرا که کربلا بهترین فرزندان پیامبران را در آغوش خویش گرفته است. کامل الزیارات، ص 269

سایبری سه‌شنبه 28 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 05:15 ب.ظ http://basigekhaharan.blogfa.com/

سلام
کــربلا ... مــیـــزان عشق اســـت.هیچ کس را تا به کـربلا نیازموده اند از دنیا نخواهند برد ! شهید آوینی

به ما هم سر بزنید

زهره مهدوی سه‌شنبه 28 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 07:08 ب.ظ http://shabvroz.blogfa.com

سلام دوست خوبم
گاه برای آرامش نیاز به رویا داریم
رویایی ترین رویاها
شاهان و پریان
دیوهای در زنجیر
غلامان حلقه به گوش
رودهای پر آب دشتهای پر گل
آدمهای خوب که دروغ نمی گویند و فقط مهربانن
رویای آرمانشهر
آری گاه برای آرامش نیاز به رویا داریم

رامین سه‌شنبه 28 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 09:45 ب.ظ http://ramin500.ir

گفتم که خدا مرا مرادی بفرست

طوفان زده ام، راه نجاتی بفرست

گفتند که با زمزمه ی “یا مهدی”‌

نذر گل نرگس صلواتی بفرست

ولایی سه‌شنبه 28 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 11:55 ب.ظ http://ghaem86.blogfa.com

موضوع انشاء: علم بهتر است یا ثروت ؟

رامین چهارشنبه 29 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:38 ب.ظ http://ramin500.ir

http://chemical-victims.blogfa.com/post-1219.aspx

http://ramin500.blogfa.com/post/4882/%DA%AF%D9%81%D8%AA%DA%AF%D9%88-%D8%A8%D8%A7-%D8%AC%D8%A7%D9%86%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%DA%A9%D9%87-22-%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D8%A6%DB%8C%D8%B3-%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D9%85%DB%8C%D9%84-%D8%B2%D8%AF

رامین چهارشنبه 29 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:39 ب.ظ http://ramin500.ir

http://ramin500.blogfa.com/post-1620.aspx

گروه شهدای دانشکده معارف قرانی اصف چهارشنبه 29 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 08:06 ب.ظ http://www.shohada-maaref.blogfa.com

سلام علیکم

اومدم دعوت کنم که به وبمون سربزنید
خجالت کشیدم ..
اخه وب شما خیلی پرمحتوابود ...
خواهشن هروقت اپ کردید خبرمون کنید ..
التماس دعا
یا زهرا

مجاهد پنج‌شنبه 30 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 03:04 ب.ظ http://shahid700.blogfa.com/

سلام علیکم
تشکر از حضورتون
بله بیادشان هر بار کنار یادمان فاتحه ای قرائت میشود
موفق باشید
یا علی

مصطفی-مشهد دوشنبه 11 دی‌ماه سال 1391 ساعت 01:35 ب.ظ http://www.mostafajavan1374.bogfa.com

سلام
قسمت شهدا و جانبازانتون خیلی زیبا و تاثر برانگیز بود .
واسه همه و من دعا کنید بتونیم بریم زیارت مقبره شهید پلارک
شاید یک تلنگری باشه و آدم بشیم
ممنون

سلام

محتاجیم به دعا فراوان.

شاید درست نباشه که همه ما شدیم آدمایی که پابند اسم و رسمیم تا بگن فلانی فرمانده بوده میدویم شهید پلارک عطر داره میدویم اما بقیه رو رها میکنیم. اینو بارها در رفتار دوستان در دیدار خانواده های شهدا دیدم. شهدای بالاتر از شهید پلارک هم هست. مرتبه شهدا رو خدا میدونه و ما تشخیص نمیدیم کی از کی بالاتره پس فرقی بین شهدا قائل نشیم. بفرمایید ان شاالله موفق به زیارت همه ش۸دا بشیم تا اونجایی که میتونیم. وقتی آدم میره گلزار شهدای بهشت زهرا که مدفن ۳۰ هزار شهید هست شاید خیلی هم لازم نباشه دنبال شهدای خاصی بگرده فقط اینو در نظر بگیره که اینجا مدفن ۳۰ هزار انسان مخلص هست. اینجا مدفن شهدای فتنه است که نمیدونیم کجای این گلزار خاک شدن شهدایی که آقا فرمودن افضل شهدای انقلابند.

یاحسین

[ بدون نام ] جمعه 15 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 07:51 ق.ظ

با عرض تاسف جانباز غلامرضا حاج مرادخانی دو ماه پیش در گذشت و خوانواده اش هم با مرگش نابود شدند و هیچ کسی به داداشان نرسید و این بود پایان درد ناکه یک جانباز که برای ناموسش جنگید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد