کجایی سبزترین رزمنده دنیا؟

استاد شهیدم؛ جانباز شهید، عارف عظیم، دکتر محمود رفیعی، بازخواهی گشت در صبح ظهور میدانم. تا طلوع موعود... کجایی سبزترین رزمنده دنیا؟

کجایی سبزترین رزمنده دنیا؟

استاد شهیدم؛ جانباز شهید، عارف عظیم، دکتر محمود رفیعی، بازخواهی گشت در صبح ظهور میدانم. تا طلوع موعود... کجایی سبزترین رزمنده دنیا؟

شهید پاریاب دیشب که تو را به خاک دادیم گور بر تو بوسه میزد

السلام علیک یا رسول الله 

  

 

امشب دل از یاد شهیدان تنگ دارم   

حال و هوای لحظه های جنگ دارم 

  

  

 

شهید پاریاب، حاج احمد پاریاب، مرد مؤمن رفتی، مارو دست کی سپردی؟ حاجی فکر نکردی با رفتن تو یه ستاره خاموش میشه و ما گم میشیم؟ 

   

حاجی میخواستیم بیایم دیدنت گفتن بستری هستی منتظر شدیم که خوب شی. بعد دنبال گرفتاریهامون، بعد هم که تو بی خبر پرکشیدی.    

حاجی تو حسرت دیدارت موندم. آخه من شهدا رو تو چشم شماها میبینم. حاج احمد پاریاب همرزم و فرمانده شهید همت، همرزم یاران خیبر، نشد که ببینمت اما مثل دلتنگیام برای شهید همت دلم برات تنگه.... حاجی درست روز شهادت شهید همت پرکشیدی تو همون روز اما با فاصله 29 سال. 

 

جانباز شهید پاریاب فقط یه بار تلفنی بهت گفتیم که فلان جانباز وضعیتش وخیمه و تو خودتو به آب و آتیش زدی که کارش درست بشه اما نشد. 

 

حاجی دلم برات تنگه مثل دلتنگی برای شهدایی که وقتی شهید میشدن من کم سن و سال بودم درکشون نکردم ندیدمشون اما دلم براشون تنگ تنگ موند.... حالا تو رفتی پیش شهدا و من دلم تنگ تنگه برات .... 

 

وای حاجی خسته ام از جامعه ای که مسئله روزش شده یه عکس و تهمت و قیل و قال بی معنی. بیزارم از آدمایی که چندان مقید به شرع نیستن ها اما فریاد وااسلاما سر میدن برای یه ابراز احساس یه پیرزن داغدار غیرمسلمان. 

 

حاجی شنیده بودم خیلی بزرگی. از همرزمانت شنیده بودم که جانباز احمد پاریاب از خاصان روزگاره ...حاجی میدونم خیلی درد می کشیدی میدونم شیمیاییت شدید بود میدونم حالتهای  ptsd و اعصاب و روانت وحشتناک بود، میدونم چندبار از آسایشگاه در رفتی، میدونم تو دوکوهه زندگی کردی، میدونم این چند سال آخر رو تنها زندگی می کردی ... میدونم خیلی عذاب می کشیدی اما فکر نکردی هوس رفتن به باغ شهادت میکنی ما بدبخت بیچاره ها چیکار کنیم ...؟ چقدر مسخره است که ما عاشق همتیم اما خبر از یار همت و همتها نداریم....خبر از تو نداشتیم ..... 

  

حاجی یه راهی نشون من بده تو بیراهه های این روزهای ما، راهو نشونم بده...   

 

ما مشغول جنگ و دعوا سر یه عکس و فتوشاپ بودن و نبودنشیم اما حواسمون نیست چه ستاره هایی رو از دست میدیم ... حاجی تو می دونستی که همرزمانت چه سختیهایی می کشن چه ستمهایی بهشون میشه و چقدر خودت عذاب می کشیدی از عذاب اونها و ساکت هم نمی نشستی و پیگیر میشدی با وجودی که وضعیت جسمیت جوابگو نبود. مطمئنم جانبازیت پیش خدا 90% هم بیشتر بود. 

 

یه عمر حسرت خواهم خورد که چرا مشغول گرفتاریهای تمام نشدنی زندگی شدم و برای دیدنت همت جدی نکردم ....

 

حاجی دیروز که سپردیمت به خاک پاک گلزار شهدا، وجودمو تو بهشت سر مزارت جا گذاشتم و برگشتم. مبهوت جمله سر مزارت  موندم: آغاز زندگی شهید احمد پاریاب در بهشت...  

شلوغ بود نشد که خیلی باهات درددل کنم اما برمی گردم...   

  

 

حاجی خوش میگذره؟ تلافی تمام زجرهایی که از مجروحیتها کشیدی، تلافی تمام دردهایی که از بی لطفی های ما کشیدی، الان خوش میگذره؟ چه شکلیه اونجایی که هستی؟ حاجی شهدا چیکار میکنن اونجا؟ حاجی تو رو به مرامت به من بیچاره نخندی از اونجا.... ذلیلم اسیرم گناهکارم..... اینا برای گرفتاری یه آدم کم نیست؟ بهم نخندی ها آخه ما شنیدیم: در باغ شهادت را نبندید به ما بیچارگان زان سو نخندید.... حاجی اسم شهادت هم نمیارم چون هرگز لایقش نیستم فقط میگم تورخدا حاجی تنهامون نذارید که بدجوری بیراهه میریم ....حاجی حضرت آقا فرمودن با این ستاره ها می شود راه را پیدا کرد... پس شهید احمد پاریاب ستاره راهم شو...  

ستاره راه خواهری که شهدا رو دوست داره چون پاک ترین و عفیف ترین و مخلص ترین بودند، رویایی! آسمانی! ستاره راهم شو .... 

 

مسیر پر از کوره راه است ستاره راهم باش.....    

 

ستاره راه من، قطعه 29 با چندقدم فاصله از شهید صیادشیرازی نورافشانی میکنه.  

 

آخرین تصویر جانباز شهید احمد پاریاب. راهپیمایی 22 بهمن امسال همراه با کپسول اکسیژن  

  

امشب دل از یاد شهیدان تنگ دارم   

حال و هوای لحظه های جنگ دارم 

 

   --------------------------------------------------------- 

 

حال و هوای 5 شنبه آخر سال گلزار شهدا با حال و احوالپرسی و دست بوسی والدین شهدا گذشت: 

  

  

شهید محمد کاظمی و والدینش. مادرش میگه خودش رفت 18 سالش بود برای اعتقادش رفت.  

   

   

مادرش میگه همیشه خواب میبینم گلهای بزرگی رو میکشه و می بره سمت مزارش.  

 

 

 

مادر میگه رضای من از 14 سالگی رفت جبهه تو جبهه بزرگ شد برای اعتقادش رفت گفت بر میگردم که باهم بریم (یادم رفته این قسمن حرفش) و من هنوز منتظر اون قرارشم. (همسنگر بسیجی)گفتم مادر بر میگرده برای ظهور، گفت ان شاالله. اشک می ریخت و میگفت نکنه شرمنده رضا بشم بگه مادر بعد از من چیکار کردی. شرمنده شهدا نشم..... وای مادر شهید که اینطوری بگه..... دیگه وای به حال من ..... می گفت از رضا هرچی می خوای بخواه خیلیها متوسل میشن بهش اگه جواب نگرفتی! .... یه روز میای و میگی رضا چطوری جوابتو داد ... 

می گفت مثل اینا دیگه نیست... خیلی کم ... گاهی .... اینا تکرار نمیشن.... گاهی به ندرت وجود داره مثل اینها اما خیلی کم .... 

  

  

 و غریب مادر  

یازهرا

 

بعضی مزارها هم مراجعه نداشتن میگفتن پدر و مادرش دیگه نمی تونن بیان، پدر و مادرش فوت کردن...... ای .... ای .... ای ....

 

 

 

لطفا جهت نظر دادن به قسمت بالای مطلب مراجعه کنید





 

 

 

  

 

نظرات 17 + ارسال نظر
پیچ بزرگ تاریخی یکشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 02:01 ق.ظ http://piche-bozorge-tarikh.blogfa.com/

سلام.
الان که اینو مینویسم بغض کردم.
فقط به خودم میگم: احمق! چرا معطل کردی!؟ چرا نرفتی دستبوسش!؟ چرا...!؟ چه غلطی می کردی توی این مدت...!؟

... و من در حسرت دیدار ماندم...!!!


خدایا، امام زمان ما را سلامت بدار و ظهورش را هر چه سریعتر برسان.
خدایا، امام ما خامنه ای را حفظ کن.
تاظهور.
یاعلی.

عاطفه یکشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 08:28 ق.ظ http://am8888.blogfa.com

سلام
خوبی خسته نباشی
چند روز دیگه بهار میاد و همه‌چیز رو تازه می‌کنه، سال رو، ماه رو،
روزها رو، هوا رو، طبیعت رو، ولی فقط یک چیز کهنه میشه که به
همه اون تاز‌گی می‌ارزه، دوستیمون!
انشالله که سال خوبی داشته باشی.برامون سال تحویل دعا کن.عیدتان پیشاپیش مبارک
موفق باشید
خدانگهدارت[گل][بدرود]

منه غافل یکشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 09:08 ق.ظ

سلام
سلام بر گمنامان این عالم
سلام بر سکوتشان
سلام بر دردهایشان
سلام بر تنهاییشان
سلام بر مظلومیتشان
سلام بر صبوریشان
سلام بر آسمانیها
سلام بر رفتنهای بی صدا
سلام بر لاله های پژمرده
سلام بر یادهای فراموش شده
سلام بر جان نثاران دیروز
سلام بر خلوص های پنهان
سلام بر از یاد رفتگان امروز
سلام بر نفسهای شمرده
سلام بر نگفتنیها
سلام بر مانده در خاطره ها
سلام بر ...

وای بر حسرتها
وای بر غفلتها
وای بر جداییها
وای بر آه دلها
وای بر دلتنگیها
وای بر روسیاهیها
وای بر کوتاهیها
وای بر ما...

خدایا دستمان بگیر که شرمنده نباشیم.

تمار یکشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 07:21 ب.ظ http://mgh348.blogfa.com

سلام به تو ای اسوه صبر و ایستادگی سلام به تو ای کسی که ناله های نیمه شبت را کسی نشنید سلام به تو ای حاج احمد که کسی درد درونت را ندید و نشنید و درد تو شیمیایی دشمن نبود بلکه شیمیایی خودی بود در این جامعه چطور قدم میزدی و زندگی میکردی که پر از میکروبهای شیمیایی است خوشا به حالت که به بزم همرزمانت شتافتی برای ما هم دعا کن که روزی چون تو سرافراز به سوی دیار باقی بشتابیم دعایمان کن حاج احمد که دیگر این دنیای وانفسا به درد زندگی نمیخورد یک روزی همه حاج همت را دوست داشتند به خاطر پاکی و صداقتش و تا صدای صوت خمپاره می آمد برای اینکه آسیبی به محمد ابراهیم نرسد جان نثار می شدند و خود را جهت حفاظت به روی او می انداختند اما حالا حاج جبار را بیشتر دوست دارند به خاطر پولش و اگر خاکی بر کفش نازنینش بنشیند هزاران جانثار برای لیسیدنش شیرجه می زنند.
همسنگر خدا قوت

الفاتح یکشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:39 ب.ظ http://al-fateh.blogfa.com

سلام علیکم
میلاد مسعود صاحب خوی احمدی نطق حیدری عصمت فاطمی صبر حسنی شجاعت حسینی غیرت عباسی عمه سادات قبله حاجات عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س) مبارک باد.

هر روز که اسلام پیروز شد عید نوروز ماست.(شهید امیر عشقی)

عید است ولی بدون او غم داریم، عاشق شده ایم و عشق را کم داریم، ای کاش که این عید، ظهورش برسد، اینگونه هزار عید باهم داریم، در دو عالم جلال ما زهراست، رمز تغییر حال ما زهراست، عید با فاطمیه می آید، ذکر تحویل سال ما زهراست..

امیدوارم در مسیر زندگی هرگز خدا را فراموش نکنیم که خداوند متعال همه جا هست ، خداوند متعال در همه امور زندگی شما را یاری کند، از حضور نورانی شما تشکر و قدردانی می کنم، محتاج دعای جمله خوبانم[گل]

پیچ بزرگ تاریخی دوشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:07 ق.ظ http://piche-bozorge-tarikh.blogfa.com/

آسمان غرق خیال است کجایی آقا!؟
آخرین لحظه سال است کجایی آقا!؟
یک نفس عاشق اگر بود زمین می فهمید!
عاشقی بی تو محال است کجایی آقا!؟


اللهم عجل لولیک الفرج...


خدایا، امام زمان ما را سلامت بدار و ظهورش را هر چه سریعتر برسان.
خدایا، امام ما خامنه ای را حفظ کن.
تاظهور.
یاعلی.

مظاهر دوشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 12:51 ب.ظ http://mrgharib.blogfa.com

خانه تکانی، رسم قدیمی همه منتظران بهار است

خانه تکانی دل را برای رسیدن بهار دلها، مهدی زهرا فراموش نکنیم . . .

سلام دوست عزیز
التماس دعا

وبلاگ شهید خلیل عسکری دوشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 08:02 ب.ظ http://www.shahid-khalil.blogfa.com/

بزرگان دینی نیز در سیر و سلوک و شیوه عملی خود، گمنامی را شعبه ای از خلوص در عمل و نیت می پنداشتند و همواره برای تقرب به خداوند متعال از این اصل اساسی بهره می جستند.

کارن خسروانی دوشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 08:06 ب.ظ http://www.havishtan.blogfa.com

خشنوثره مزداهه اهورهه
بازم به دلم نوید و امید آورد
احساس شکوه تخت جمشید آورد
نوروز برای سفرمان هم میهن
اسپند و درفش شیر و خورشید آورد

درود بر شما دوست نوروز بانم همسنگر بسیجی
خداوند فرمانده پاریاب را با پیامبرش همنشین کند
دلم گرفت
نوروز بر شما پیروز باد و بهروزی بر شما ایدون باد و تندرستی بر شما ایدون ترج بادا.
پیشاپیش نوروز ورجاوند سال 1392 خورشیدی برابر با نوروز 3751 زرتشتی مزدیسنی را به شما و خانواده ی گرامیتان شاد باش و فرهمند و خجسته گام می گویم.
با واپسین نوشتارها درباره ی نوروز و آیین های خجسته ی آن و همیدون ستایشی بر سرور دو گیتی اشو زرتشت پیامبر بزرگ آریاییمان در کنار هفت سینی به یادگار مانده از نیاکانم نیایش سال نو کنان چشم به راه میهمان شدنت بر دلم هستم
دید و بازدید نورویتان دلم را گرم می کند
نوروزتان پیروز و هر روزگارتان نوروز باد.
[گل]

کارن خسروانی چهارشنبه 30 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:40 ق.ظ http://www.havishtan.blogfa.com

درود دوست من
به همه ی مرام و دیدگاهها و باورهای شما می دانید و خداوند گواه دلم است بزرگی می گذارم
دیدگاه من کمی باشما دگرگون است اما چیزی که برایم بالاتر از دیدگاه سیاسی ام است میهنم است و نگهبانی از میهنم
چند ساعت مانده به سال تحویل یاد مادران مفقود الاثر هم کنیم که فرزند را گم کرده اند

مردان نبرد چهارشنبه 30 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 09:34 ب.ظ http://www.mardanenabard.ir

سلام دوست گرامی.
از حضور و تبریک‌تون بی‌نهایت سپاسگزارم...[گل]
من هم سالی خوبی رو براتون آرزومندم.

موقعیت : گردان کمیل پنج‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 06:36 ب.ظ http://katebeshohada.blogfa.com

سلام همسنگر
سال نو فاطمی گرامی باد
چند وقتی بود که به علت مشغله های الکی به وبلاگت سر نزده بودم ، ولی امروز خیلی حال کردم ، انشاءالله که اجرشو از خود شهدا بگیری .
.
.
.
.
شهد شیرین شهادت نصیبتون
.
.
.
.
التماس دعا - کاتب

گمنامان آشنا پنج‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 08:52 ب.ظ http://yaraneheydar.blogfa.com/

سلام و درود
چه مطالب پر باری داشتید! احسنت
اگه دوست داشتین به ماهم سر بزنید
یاعلی

اینجامقرلاله ها پنج‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 10:33 ب.ظ http://www.poyanmehr.blogfa.com

بی تو اینجا همه در حبس ابد تبعیدند

سالها،هجری و شمسی همه بی خورشیدند

سیر تقویم جلالی به جمال تو خوش است

فصلها را همه با فاصله ات سنجیدند

تو بیایی همه ساعتها ، ثانیه ها

ازهمین روز،همین لحظه،همین دم *عیدند*

*************************************

[گل]عیدتان مبارک باد[گل]

رها پنج‌شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 08:35 ب.ظ http://httphttp://raha20012.blogfa.com/

عبدالله بن مسعود مى گوید پیامبر اکرم (ص) فرمود :

لولم یبق من الدنیا الا لیلة لطول الله تلک اللیلة حتى یملک رجل من اهل بیتى یواطى اسمه اسمى و اسم ابیه اسم ابى یملاء ها قسطاً و عدلاً کما ملئت ظلماًً و جوراً و یقسم المال بالسویة و یجعل الله الغنى فى قلوب هذه الامة فیملک سبعاً او تسعاً لاخیر فى العیش بعد المهدى .

اگر از عمر دنیا جز یک شب نماند، خداوند آن شب را چندان دراز گرداند تا مردى از اهل بیت من به سلطنت رسد که نامش نام من و نام پدرش نام پدر من مى باشد . و او زمین را پر از عدل و داد کند چنان که پر از ظلم و جور شده باشد، اموال را بالسویه میان مردم تقسیم کند، و خداوند دلهاى امت مرا بى نیاز گرداند، هفت سال یا نه سال سلطنت نماید سپس بعد از مهدى زندگى فائده ندارد.

صبا پنج‌شنبه 30 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:31 ب.ظ http://www.harfha1991.blogfa.com

امروز دلم بدجور هوای حاج احمدو کرده......
حاجی جون تو رو بخدااااا دست ما گناه کارها رو بگیر ..بخدا دیگه ازاین بیشتر نمیشه مستهلک شد....

رفیق قدیمی:اسماء یکشنبه 30 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 08:14 ق.ظ http://zendegimy

به علاوه خدا که باشی"منهای هر چیزی می توانی زندگی کنی.
سلاااااااااااااااااااااام دووووووووووووووستاااااااااااای عزیزم خووووووووووبید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کارتوووووووون عاااالییییه.به وب خودتونم ی سری بزنید!!!!!!!!!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد