کجایی سبزترین رزمنده دنیا؟

استاد شهیدم؛ جانباز شهید، عارف عظیم، دکتر محمود رفیعی، بازخواهی گشت در صبح ظهور میدانم. تا طلوع موعود... کجایی سبزترین رزمنده دنیا؟

کجایی سبزترین رزمنده دنیا؟

استاد شهیدم؛ جانباز شهید، عارف عظیم، دکتر محمود رفیعی، بازخواهی گشت در صبح ظهور میدانم. تا طلوع موعود... کجایی سبزترین رزمنده دنیا؟

خداحافظ فرمانده

لبیک یا رسول الله 

 

 

خداحافظ فرمانده 

 

ستاره راه من! جانباز شهید احمد پاریاب! امروز نوشته بالای مزارتو عوض کرده بودن: خداحافظ فرمانده 

 

حاجی نمیدونم دلیلش چیه که سهم من همش شده دیدن نقص ها !!!! آخه میدونی زجر میکشم از فراموشی لاله ها از ناسپاسی ها..... 

 

امروز به چند نوجوونی که تو قطعه 29 دنبال شهید صیاد شیرازی و آوینی بودن گفتم بچه ها ! بیاید اینجا رو هم زیارت کنید بین شهدا فرق نذارید ... اینجا مدفن جانبازیه که تازگی شهید شده..... اینجا مدفن فرمانده شهید همته... مدفن کسی که هم فرمانده شهید همت بوده و هم شهید همت فرماندهش .... بچه ها هاج و واج نگام میکردن انگار حرفای نامفهوم میزنم... و من با ادامه چهرهای مبهوت اونها ادامه دادم که شهید پاریاب بزرگ بود و بزرگ بود و ......................... 

  

نگرفتن چی گفتم! اما یکیشون گفت: اینهمه عظمت! چرا تلویزیون نشون نمیده چرا نمیگه چرا برنامه ای نیست ......؟؟؟ و واقعا سوالهای بجا و حکیمانه ای بود .... از اون دسته سوالهای نسل سومی که خیلی مفهوم داشت ..... واقعا چرا ؟ جوابی نداشتم جز اینکه بگم: گمنامی خصلت این شهداست، گمنام و غریب، و 100 البته مایی که غرق دنیای خودمون و فراموششون کردیم و صفر بودیم در انتقال فرهنگ شهدا حتی حداقل به اندازه بخشی از تاریخ کشور. گفتم ای ..ای ..ای .. بنیاد شهید نام جانبازان شهید رو میذاره متوفی، معتاد و .... جانباز از فرط بدبختی خودکشی میکنه انتظار داری بیان برای انتقال فرهنگ شهدا و ایثارگران کار کنن؟!    

 

خیلی نوجوان مؤدب و فهمیده ای بود گفت ما شهدا رو نمیشناسیم گفتم همین که حتی یه روز غیر5 شنبه وقت میذاری میای اینجا شهدا کمکت میکنن که بشناسیشون، از اون دسته بچه های تشنه دانستن بود، اون راهشو پیدا کرده، گیر نخواهد کرد. اما بقیه؟ بقیه نسل سوم؟   

بقیه نسل سوم؟؟  و رسالتی که بر زمین، معطل مانده........؟؟  فرمانده کمکمان کن.... 

 

فرمانده کمکمان کن